Systemy sprzedaży nie mogą się dziś obejść bez drukarek i kas fiskalnych. Niemniej, często zapominamy o tym, jaką rolę w całym rozwiązaniu technologicznym odgrywają urządzenia peryferyjne. Tym bardziej, że klienci firmy nie mają często bezpośredniej styczności z kasą lub drukarką rejestrującą. Co innego w przypadku weryfikatora cen, który jest zazwyczaj obsługiwany właśnie przez nabywców.
Odczyt informacji o produktach
Sprawdzarki cen działają w bardzo prosty sposób. Wspomniane urządzenia posiadają moduły skanujące, które odczytują z kodów kreskowych informacje o produktach. Sam proces pozyskiwania danych może być jednak różny. Jest tak, ponieważ weryfikatory cen różnią się zastosowanymi rozwiązaniami technologicznymi. W praktyce oznacza to, że jedne modele pozwalają na skanowanie wyłącznie kodów kreskowych 1D, a drugie – 1D oraz 2D. Odmienna może być także maksymalna odległość pozyskiwania informacji.
Współpraca z resztą systemu
Weryfikatory cen nie są urządzeniami, które funkcjonują samodzielnie. W zdecydowanej większości przypadków są one podłączone do całego rozwiania systemowego, a konkretnie – do komputera i znajdującej się na nim bazy danych. Współpraca tego typu wymaga jednak odpowiednich predyspozycji, czyli interfejsów komunikacyjnych. W przypadku sprawdzarek cen, mogą to być zarówno porty przewodowe, np. USB lub Ethernet, jak i moduły do wymiany danych bez kabli, chociażby Wi-Fi. Dlatego przed wyborem konkretnego weryfikatora zawsze warto sprawdzić liczbę i rodzaj obsługiwanych interfejsów komunikacyjnych.
Jakość wykonania i dodatkowe udogodnienia
Zgodnie z tym, o czym wspomnieliśmy we wstępie do tego wpisu, sprawdzarki cen są zazwyczaj używane przez klientów przedsiębiorstwa. Co za tym idzie, urządzenia tego typu muszą być solidnie wykonane i intuicyjne w obsłudze. Dzięki temu będą odporne na intensywną eksploatację oraz zapewnią łatwe sprawdzanie cen produktów i innych informacji na ich temat.
W produkowanych obecnie weryfikatorach stosowane są nie tylko wytrzymałe obudowy i precyzyjne moduły skanujące, ale także czytelne wyświetlacze. W niektórych przypadkach ekrany posiadają nawet funkcję dotykową, co jeszcze bardziej usprawnia i przyspiesza sprawdzanie cen. Ponadto, na rynku można znaleźć urządzenia, które zapewniają dodatkowe formy emitowania informacji, np. głosową. W rezultacie, weryfikator cen, po wdrożeniu w siedzibie firmy, może stać się skutecznym i wygodnym narzędziem do komunikacji z klientami.
ciekawy tekst w sumie przydałby się w moim sklepie taki weryfikator – towaru coraz więcej i nie zawsze plakietka z ceną jest łatwa do przyporządkowania – a tak klient sam sobie sprawdzi 🙂