Istnieje wiele typów technologii sprzedaży, które – choć nieobowiązkowe – często goszczą w przedsiębiorstwach reprezentujących różne branże. Dobrym przykładem są tu drukarki etykiet, zaliczane też do szeroko pojętych rozwiązań auto id. Za sprawą praktycznych funkcjonalności, a także rozmaitych konfiguracji, okazują się istotnym narzędziem pracy w niejednej działalności. Jeśli też rozważasz wdrożenie drukarki etykiet w swojej firmie, sprawdź, jakie cechy i parametry urządzenia warto wziąć pod uwagę przed ostateczną decyzją.
Drukarka etykiet w gronie technologii auto id
Technologie auto id – choć określenie to może się niektórym wydawać niejasne – to dość szeroki i pojemny zbiór rozwiązań, także w zakresie urządzeń sprzedażowych. Często przywołuje się ten termin w kontekście czytników kodów kreskowych, kolektorów danych bądź sprawdzarek cen, które z pewnością łączy jedno: funkcjonalność skanowania symboli i pozyskiwania z nich informacji. Ale jest też przecież druga strona medalu – czyli technologie, które takie kody generują. Przykład? Drukarka etykiet, która na emitowanych elementach może umieszczać różne treści, w tym także kody kreskowe. Dlatego też przywołane urządzenie peryferyjne jak najbardziej zyskuje charakter rozwiązania auto id, ponieważ bierze udział w automatyzacji operacji dotyczących zarządzania danymi (ich pozyskiwania, transmitowania, przechowywania i przetwarzania).
Jakie branże i działalności sięgają po drukarkę etykiet?
Być może pozornie zdawałoby się, że drukarka etykiet nie należy do szczególnie interesujących przykładów technologii sprzedaży. A jak wygląda to w praktyce? Wręcz odwrotnie – tak naprawdę na drukarki etykiet decyduje się wiele branż i rodzajów działalności. Oczywiście, nie każda poszukuje dosłownie identycznych rozwiązań, stąd też na rynku znajdziemy spory wybór tego typu urządzeń. Przykładowo, możemy mówić o mniejszych modelach biurowych albo większych, szczególnie solidnie wykonanych wariantach przemysłowych. Rozmaite placówki handlowe, hurtownie, działalności o charakterze logistycznym – one również często poszukują drukarki etykiet z funkcjonalnością, która odpowie na potrzeby firmy i zdecydowanie przyczyni się do efektywności całego biznesu.
Co jest istotne przy wyborze drukarki etykiet?
Jak już wspomnieliśmy – przedsiębiorcy szukający tego typu rozwiązań dla firmy nie mogą narzekać na mały wybór dostępnych modeli. Wręcz przeciwnie, istnieją spore możliwości, jeśli chodzi o znalezienie urządzenia, które swoją specyfiką wpasuje się w standardy biznesu i oczekiwania użytkowe. Aby jednak podjąć właściwą decyzję, trzeba najpierw wiedzieć, jakie aspekty okażą się istotne przy zakupie drukarki etykiet. Warto zacząć rozstrzyganie tej kwestii od rozwiązań konstrukcyjnych. A przede wszystkim – od odpowiedzenia sobie na pytanie: gdzie ma funkcjonować taka technologia? Odwołując się do wcześniej przytoczonych przykładów – model do przestrzeni biurowej będzie zapewne musiał mieć odpowiednio mniejsze gabaryty czy też dodatkowo estetyczny design. Takie cechy mogą okazać się mniej ważne w środowisku przemysłowym. Tam raczej większy akcent powinien być położony na wzmocnioną konstrukcję, wydajność (np. stosowne wykorzystanie materiałów eksploatacyjnych czy szybkość pracy) i odporność na niesprzyjające warunki (kurz, brud, wilgoć, różnice temperatur). Mało tego – jeśli potrzebujemy mobilnej drukarki etykiet, takie rozwiązania również znajdziemy na rynku technologii sprzedaży.
Warto mieć na względzie, że istnieją modele działające w trybie termicznym, termotransferowym lub w obydwu. Oraz fakt, że obsługują one rozmaite materiały eksploatacyjne: np. rolki termiczne i samoprzylepne, taśmy woskowe, barwiące itd. Z pewnością nie bez znaczenia okażą się parametry dotyczące wielkości etykiet i obszaru wydruku, rodzajów nanoszonych treści i opcji ich konfiguracji (jedno- i dwuwymiarowe kody kreskowe, grafiki, komunikaty itp.) czy wreszcie sama jakość drukowania (wyrażona w wysokości liczby DPI). A jako że takie urządzenia raczej nie działają całkowicie niezależnie, tylko zwykle w bardziej rozbudowanych rozwiązaniach – dobrze jest przyjrzeć się standardom komunikacyjnym, oferowanym w rozważanych modelach. Dzisiejsze, nowoczesne drukarki etykiet potrafią nie tylko dysponować takimi portami, jak RS-232, USB lub Ethernet, ale i opcjami pozwalającymi na bezprzewodową współpracę z innymi urządzeniami (Bluetooth, WiFi).
Jak zatem widać, dwie kwestie wydają się oczywiste. Po pierwsze – jest na co zwrócić uwagę w kontekście cech, parametrów i funkcji tego typu technologii. Im lepiej przefiltrujemy swoje potrzeby i możliwości dostępnych rozwiązań, tym lepsze wybierzemy. A po drugie – drukarki etykiet ułatwiają i przyspieszają pracę w wielu różnych przedsiębiorstwach. Istnieje więc spora szansa, że my także moglibyśmy skorzystać na ich funkcjonalności.
interesujący artykuł, przyda się bo właśnie przymierzam się na łowy odpowiedniej drukarki etykiet 😉