Ekran dotykowy iiyama

Ekrany dotykowe w technologiach sprzedaży – jaka jest ich rola?

Dotychczasowe wpisy poświęcane były głównie kasom i drukarkom fiskalnym (wyjątkiem był tekst dotyczący terminali komputerowych). A przecież pozostaje jeszcze cała gama urządzeń peryferyjnych – zróżnicowanych i w znaczącym stopniu usprawniających prowadzenie sprzedaży. Dlatego tym razem przyjrzymy się konkretnemu rodzajowi technologii handlowych – ekranom dotykowym.

Prawda jest jednak taka, że gdybyśmy mieli opowiedzieć o całej rodzinie tych urządzeń, artykuł musiałby być dość obszerny, zawierający wiele dodatkowych wątków. Dlatego postanowiliśmy zająć się ekranami dotykowymi, sięgając do konkretnego przykładu – modeli marki Iiyama. Czego możemy od nich oczekiwać? I w jakich sytuacjach handlowych znajdują one zastosowanie?

Charakterystyka ekranów dotykowych Iiyama

Z pewnością należą one do nowoczesnych wariantów tego typu technologii sprzedaży. Oferują wysokie standardy zarówno w wykonaniu, jak i wydajności, użytkowaniu oraz komunikacji z innymi elementami systemu.

Pierwsze, na co należy zwrócić uwagę, to ich solidna konstrukcja oraz elastyczne rozwiązania montażowe. Ekran Iiyama może być umiejscowiony na ladzie stanowiska pracy albo zamontowany na powierzchni pionowej, a także regulowany (np. 90 stopni w górę). Dzięki temu przedsiębiorca ma szansę dostosować położenie urządzenia do własnych potrzeb i przestrzeni punktu handlowo-usługowego. Przemyślany, ulepszony system mocowania kabli sprawia, że monitor zajmuje jeszcze mniej miejsca, dodatkowo wpływając na komfort pracy i estetykę stanowiska obsługi klientów.

Modele marki Iiyama wyposażone są w różne rozwiązania, takie jak multi-touch (wariant umożliwiający obsługę kilku wyświetlających się na monitorze elementów w tym samym momencie), pojemnościowa technologia dotyku, czy też ekran bez ramkowy, stanowiący jednolitą, gładką i łatwą do utrzymania w czystości powierzchnię. Rozdzielczość, w jakiej pracują monitory wynosi od 1024 x 768 do 1920 x 1080 (Full HD), dlatego gwarantują przejrzystość wszystkich wyświetlających się komunikatów. Oprócz analogowych (VGA) i cyfrowych wejść sygnału (DVI-D czy HDMI) oferują również standardowe porty komunikacyjne (USB, RS-232)m tak więc zapewniają płynność współpracy z innymi urządzeniami, wchodzącymi w skład systemu sprzedaży.

Zastosowanie ekranów dotykowych

Wszystkie wspomniane cechy brzmią wspaniale, co nie zmienia faktu, że pojawia się jedno zasadnicze pytanie: gdzie przyda się taki monitor? Z pewnością technologia ta króluje w punktach mających jakikolwiek związek z gastronomią – czyli w restauracjach, pubach bądź też klubach. Ale sprawdzają się również w innych miejscach usługowych (np. kina, muzea, teatry itp.). Chętnie sięgają po nie przedsiębiorstwa charakteryzujące się dużym natężeniem ruchu, wymagające szczególnie sprawnej obsługi klientów.

Jeśli zainteresował Was temat ekranów dotykowych na bazie przykładu modeli marki Iiyama, możecie sięgnąć po dodatkowe informacje, dostępne choćby na tej stronie internetowej. Jesteśmy ciekawi, co sądzicie o tej technologii i czy sprawdziłaby się ona w przypadku Waszych działalności 🙂

1 thought on “Ekrany dotykowe w technologiach sprzedaży – jaka jest ich rola?

  1. faktycznie, ostatnio miałem okazję przyjrzeć się w jednym pubie takiemu monitorowi i jego obsłudze – wydawało się to bardzo wygodne, intuicyjne urządzenie – sam rozważam zakup konkretnego modelu, dlatego ten wpis się przydał, podziałał motywująco 😛 pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz CAPTCHA *